Lampen lyser i bilens display – tid til service, siger den. Ja, de siger jo bilen holder længere, når man overholder kilometer eftersynene, og afsted det går til det lokale værksted. Dette scenarie er faktisk også gældende for din barnevogn.
Lampen lyser i bilens display – tid til service, siger den. Ja, de siger jo bilen holder længere, når man overholder kilometer eftersynene, og afsted det går til det lokale værksted. Dette scenarie er faktisk også gældende for din barnevogn. Den største forskel er dog, at din barnevogn ikke selv kan fortælle, når olien skal skiftes. Og til forskel for de flestes tilfælde, så er det også mindre farligt at "rode" med sin egen barnevogn end med bilen. Men hvad kan og skal man gøre for at vedligeholde det, hvori man ligger sit dyreste guld hver dag?
Uanset om du har en STORK, Emmaljunga, Basson eller Trille barnevogn, så er der mange fælles træk vedr. vedligeholdelse og pleje af vognene.
Ved kalechen bør man tørre inderfor og yderstof af med en fugtig klud/svamp. Husk at lade den tørre. Slå så vidt muligt altid kalechen op, når I ikke bruger den, så sikrer man, at der ikke opstår foldemærker.
Forlæderet kan typisk vaskes i hånden med lunken vand (kontrollér altid vognens brugsanvisning!) Rul det ind i et håndklæde, og lad det tørre på et plant underlag.
Inderforet vaskes typisk ved 30° skånevask, også her er det en god idé at kigge efter vaskeanvisningerne i vognens brugsanvisning.
Man kan også med en luftkompressor blæse skidtet væk fra de små tætte revner og led
Selvom man ikke ligefrem kan sammenligne bilens dæk med barnevognens, så er det stadigvæk rigtig vigtigt at sikre sig, at de virker optimal. Når barnevognen bruges dagligt, så kan man ikke undgå, at der kommer skidt, vand, og om vinteren, salt på hjulene. Tør hjulene af med sæbevand, og smør gerne hjulakslen med syrefri olie. Hvis din barnevogn har lufthjul, så kontrollér om de har nok luft i sig, her vil 2.15 bars tryk typisk være normalen. Hvis dækket er ved at være slidt, kan et nyt købes. Alternativt kan man få lagt et dækindlæg i, således man næsten opnår et punkte- ringsfrit hjul. Kontakt her din lokale ØnskeBørn, for at forhøre dig om mulighederne.
Hvor tit skal man så servicere sin barnevogn, når nu der ikke lyser en lampe?
Ca. 1 gang om måneden vil være optimalt. Længere tid mellem servicen er ok, bemærk dog at man i vintermånederne gerne må gøre det oftere. Udover at din barnevogn ved lidt vedligeholdelse bliver pænere og mere holdbar, så bliver den også mere sikker for dig og dit barn at bruge.
Der kan være forskel på barnevogne og, hvordan de skal vedligeholdes, hvis du kommer i tvivl, kan man altid spørge os til råds i butikkerneFor at kunne handle på www.onskeborn.dk skal du som minimum oplyse:
Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.
Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.
Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til ØnskeBørn A/S via e-mail
Ønsker du at tilmelde dig ØnskeBørns kundeklub, er det vigtigt at du læser nedenstående vilkår og betingelser for medlemsskabet, så du er helt klar over, hvad medlemsskabet går ud på, herunder hvad du accepterer som led i dit medlemskab.
Du tilmelder dig ØnskeBørns kundeklub gennem vores butikker eller på vores hjemmeside www.onskeborn.dk. Medlemsskabet koster dig ikke noget.
Med medlemsskabet får du adgang til eksklusive konkurrencer med flotte præmier samt information om nye trends og inspiration. Vi sender desuden nyhedsbreve ud når der er nyheder og tilbud hos ØnskeBørn.
Du kan til enhver tid opsige dit medlemskab via dette link eller ved at maile til:
Når du tilmelder dig ØnskeBørns kundeklub, skal du samtidig afgive din tilladelse til at ØnskeBørn A/S, CVR nr. DK32453376, Uraniavej 6A, 8700 Horsens, må sende dig målrettede e-mails med tilbud inden for babyudstyr, trends og konkurrencer. Nyhedsmails sendes typisk en til tre gange om ugen. Du kan til enhver tid afmelde nyhedsmails igen. Du finder afmeldingslink i bunden af alle vores fremsendte nyhedsmails.
Ved indmelding i ØnskeBørns kundeklub skal du give os nogle personoplysninger, såsom navn og telefonnummer. Personoplysningerne anvendes udelukkende til markedsføringsformål så som skræddersyning af markedsføringskampagner og nyhedsbreve.
ØnskeBørn A/S, CVR nr. DK32453376, Uraniavej 6A, 8700 Horsens er ansvarlig for, at dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med gældende ret. Som led i behandlingen af dine personoplysninger, vil disse blive overført til en hosting provider, som behandler oplysningerne efter vores instrukser. Du har altid ret til at få indsigt i, hvilke oplysninger vi har registreret om dig. Derudover har du ret til at bede om at få oplysningerne rettet eller slettet, såfremt de er ukorrekte, ufuldstændige eller irrelevante.
Når du besøger www.onskeborn.dk lagrer vi en eller flere cookies på din computer, mobiltelefon etc. Du kan læse mere om hvad en cookie er, hvilke cookies vi lagrer, formålet med vores brug af cookies etc. i vores Cookie Politik på www.onskeborn.dk. Ved din tilmelding til ØnskeBørns kundeklub accepterer du, at vi lagrer cookies som beskrevet i vores Cookie Politik.
ØnskeBørns kundeklub forbeholder sig retten til, med 1 måneds varsel, at ændre fordelsprogrammets vilkår og til helt at stoppe ØnskeBørns kundeklub-programmet. Ønsker du ikke længere at være medlem af ØnskeBørns kundeklub, kan du til enhver tid framelde dig medlemskabet.
Vi står som altid klar til at give råd og vejledning. Uanset om du har brug for hjælp til valg af barnevogn, indretning af børneværelset eller noget helt tredje.
Book en rådgiver, så er vi klar til at hjælpe dig, når du kommer i butikken. Skriv gerne lidt stikord til os, så vi har den helt rigtige ekspertise klar til dig.
Du modtager en bekræftelse, når din mødebooking er på plads. Det er naturligvis gratis at booke et møde.